Chissà se i pastùr
i sòfre anche lur
de attacchi d’ansia o de malinconia.
I è in gir co i sò pégre
e intàt che i pascola pigre
i tö sö la éta con filosofia.
De nòcc i gh’à per tècc i stèle
la sò cà l’è ‘l mantèl,
di sime i è i signùr...
ma per finila fò co ste storièle
a dirò che la lüna
la ghe fà de abat-jour.
I sarà fantasie
de chi che scriv i poesie
ma i me fa rabia a èd che lur i campa
sensa inchini ai padrù
i è lé pogiàcc al bastù
me piaserèss saì a cosa i pensa.
Pò l’ vé a’ per lur ol tép de ‘ndà a remèngh
tra nebia, niv e giàss la zó in pianüra
tra i maiatèra e i bròdech* töt l’invèren
insoma ghe tóca
fà öna éta de l’infèren.
Ma gh’è ‘n gir di zùegn che amò pò adèss
i turna a fà ‘l pastùr
magare col smartphone, ma stì sigür
che i tribüla festa e in dé d’laùr.
Me spére de sé
se turnéss zùen a’ mé
la farèss mia a l’istèss sta éta düra...
Ol cà per amìs
l’asnì a portà i pis
e tirà inàcc coi ritmi de natüra.
Se nasse ön’ótra ólta indó al goèrno
pensì ‘mpó quate pégre a s’pöl tosà...
dessura té gh’è adóma ol Padreterno
e se i bessòcc i protesta
(parlato) 80 eu... pardon,
impó de erba e i sbassa zó la cresta.
I s-cècc i crèd ch’i è statüe del presepe
pò a’ chèl l’è a ris-cio ormai coi tép che cór
a l’è ol progresso che l’à alsàt ol présse:
l’è sparìt ol gaì,
i tacolér** i è a la fì
e chèi che rèsta i spéra
de durmì sóta i stèle
fina quando ol Signùr
a i a pórta drécc söi pracc del paradìs
a fà ol pastùr.
*Bròdech, nel gergo dei pastori (il gaì) significa alla lettera: orso. In realtà designa il mandriano, rivale tradizionale del pastore.
**Tacolér, in gaì, indica il pastore. Tàcola equivale a pecora, il tacolér è dunque il pecoraio.
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Chissà se i pastori
soffrono anche loro
di attacchi d’ansia o di malinconia.
Sono in giro con le loro pecore
e mentre pascolano pigre
prendono su la vita con filosofia.
Di notte hanno per tetto le stelle
la loro casa è il mantello
sono i signori delle cime...
ma per finirla con queste storielle
dirò che la luna
fa loro da abat-jour.
Saranno fantasie
di chi scrive poesie
ma mi fanno rabbia a vedere che campano
senza inchini al padrone
sono appoggiati al bastone
mi piacerebbe sapere a cosa pensano.
E arriva anche per loro il tempo di andare raminghi
tra nebbia, neve e ghiaccio laggiù in pianura
tra i mangiaterra e i mandriani tutto l’inverno
insomma gli tocca
fare una vita d’inferno.
Ma ci sono dei giovani che ancora adesso
tornano a fare il pastore
magari con lo smartphone, ma state sicuri
che faticano la festa e nei giorni feriali.
Io spero di sì
se tornassi giovane anch’io
non la farei comunque questa vita dura...
Il cane per amico
l’asinello a portare i pesi
e tirare avanti con i ritmi di natura.
Se nasco un’altra volta vado al governo
pensate un po’ quante pecore si possono tosare...
Sopra te c’è solo il Padreterno
e se le pecore protestano
80 eu... pardon,
un po’ d’erba e abbassano la cresta.
I ragazzi credono che siano statue del presepe
anche quello è a rischio ormai con i tempi che corrono
è il progresso che ha alzato il prezzo:
è sparito il gaì [il gergo dei pastori]
i pecorai sono alla fine
e quelli che restano sperano
di dormire sotto le stelle
fino a quando il Signore
li porta dritti sui prati del paradiso
a fare il pastore.
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